« vorige  |  maart 2024  |  volgende »

Woensdag 13 maart 2024 Samenzangmorgen op weg naar Pasen
Locatie: Diever, Pancratiuskerk
Tijdstip: 10:00 uur  - 11:30 uur
Prijs: € 5,00 p.p. (is incl koffie, contant te voldoen bij de ingang)

In navolging van de zangmorgen die we vorig jaar rond deze tijd hebben georganiseerd, komt er weer een zangmorgen in de 40-dagentijd op weg naar Pasen. Op woensdagmorgen 13 maart komen we bij elkaar om opnieuw samen te zingen onder de bezielende leiding van Esther de Vos (cantor van de PancratiusCantorij) en Philine Coops (piano). Ds. Daan Bargerbos zal enige liturgische achtergronden toelichten. Vanouds zijn er prachtige liederen geschreven vooral voor deze periode in het kerkelijk jaar, waarbij voor velen de Mattheuspassion het hoogtepunt is, iedereen van harte welkom: zangervaring is geen voorwaarde, plezier in samen zingen wel. We zullen liederen zingen die voor iededreen toegankelijk zijn, met hier en daar ruimte voor wat uitdaging.
Ter voorbereiding is het handig om te weten hoeveel mensen er mee willen gaan doen.

Aanmelden kan bij ds. Daan Bargerbos, via de mail: predikant@hervormddieverdwingeloo.nl of telefonisch 0521 - 769070.

Woensdag 13 maart 2024 Stiltemeditatie, deze keer begeleid met klankschalen
Locatie: Pancratiuskerk, Diever
Tijdstip: 19:30 uur

De werkgroep Bezinning en Inspiratie van de hervormde gemeente Diever-Dwingeloo organiseert elke maand een meditatiebijeenkomst, dit keer in de Pancratiuskerk in Diever op woensdag 13 maart om 19.30 uur in het koor van de kerk.

Vanuit de drukte van de dag komen we tot rust. Hennie Zoer zal ons daarin begeleiden met klankschalen afgewisseld met een moment van stilte. Dan kan het gebeuren dat we in verbinding komen met de kern van ons wezen. De bron van liefde en licht in onszelf.

Iedereen die behoefte heeft aan stilte – of een poosje stil wil zijn in het koor van onze mooie kerk – is van harte welkom. De klankschalen geven aan deze meditatie een extra dimensie.
We beginnen om 19.30 uur en het duurt ongeveer een uur.
Na afloop is het mogelijk even na te praten onder het genot van een kopje thee.

Als je interesse hebt kun je je opgeven bij:
Immy Zuidema telefoon: 0521 -590089 en mail:
immy.zuidema@home.nl
of bij Jacomijn Coumou: telefoon: 0521-593919 en mail: jacomina.coumou@freenet.de
Kosten: vrijwillige bijdrage.

De eerst volgende meditatieavonden zijn op de woensdagen 10 april en 8 mei in de Pancratiuskerk in Diever. Aanvang 19:30 uur

Woensdag 20 maart 2024 Een avond van reflectie op het leven en de liederen van Leonard Cohen
Locatie: Nicolaaskerk, Dwingeloo (Brink)
Tijdstip: 20:00 uur, kerk open 19:30 uur
Prijs: € 5,00 p.p. (is incl. koffie, contant te voldoen bij ingang)

Poster van het programma

Op woensdagavond 20 maart staat de Nicolaaskerk in Dwingeloo in het teken van een bijzondere avond gewijd aan de herinnering van de legendarische dichter en zanger Leonard Cohen (1934-2016). Cohen, bekend om zijn diepgaande teksten en tijdloze melodieën, heeft met zijn muziek generaties geïnspireerd en geraakt.
Tijdens deze gedenkwaardige avond zal Frank Kazenbroot het leven van Leonard Cohen belichten, waarbij hij zich richt op de spirituele en filosofische aspecten die zo kenmerkend waren voor Cohens werk. Als voormalig kloosterling en nu geestelijk verzorger in een ziekenhuis, brengt Kazenbroot een uniek perspectief op Cohens zoektocht naar betekenis, wijsheid en verlichting.
Het programma omvat een selectie van zeven van Cohens meest geliefde nummers, waaronder tijdloze klassiekers als "Suzanne" en "Hallelujah". Deze nummers, doordrenkt met spirituele en existentiële thema's, hebben de kracht om de diepste emoties en gedachten van het publiek te raken.
De avond belooft een meditatieve en betekenisvolle ervaring te worden, waarin de rijke erfenis van Leonard Cohen wordt gevierd en geëerd. We heten iedereen van harte welkom om deze speciale avond bij te wonen en samen de tijdloze schoonheid van Leonard Cohens werk te vieren.

Sluit je aan bij deze bijzondere avond en laat je inspireren door het werk van Leonard Cohen.